Mobile

Spośród dostępnych kanałów marketingu internetowego Mobile odnotowuje rokrocznie największe wzrosty. W samym 2014 osiągnął 122% w stosunku do roku poprzedniego.


Największe wzrosty w roku 2014

Źródło: Raport IAB AdEx 2104

mobile
mobile-search
mobile-wideo

Pod względem penetracji Internetu mobilnego, Polska zajmuje 19 miejsce w Europie

Źródło (wearesocial.sg)

mobile-wykres

Stale odnotowywany jest wzrost liczby urządzeń mobilnych.

Według badania na koniec 2013 roku penetracja tych urządzeń wśród internautów wyniosła 57 proc.

wykres-2

Udział urządzeń mobilnych w całkowitej liczbie odsłon generowanych na stronach internetowych w Polsce.

wykres-3

Odsetek świadomych i nieświadomych użytkowników smartfonów.

wykres-4

Ekrany smartfonów są coraz większe.

Źródło: Smaato’s Global Trends in Mobile Programmatic – 1H 2015

wykres-5

Dynamicznemu rozwojowi reklamy mobilnej sprzyja tendencja użytkowników sięgających po urządzenia o coraz lepszych parametrach.

Coraz większe wyświetlacze oraz rosnące możliwości sprzętowe urządzeń mobilnych stwarzają okazję do kreowania bogatszych w treść komunikatów. W ciągu pięciu lat średnia długość przekątnej ekranu smartfona wydłużyła się o 64%.

Na świecie przewagę liczebną mają użytkownicy urządzeń firmy Samsung z systemem Android. W połowie 2015 roku użytkownicy marki Samsung stanowili 32% ogółu. 20% rynku zajmowali posiadacze urządzeń Apple.

Największe wydatki na reklamę mobilną skupiają się jednak wokół posiadaczy urządzeń z systemem iOS 33% zaraz obok plasuje się Samsung z wynikiem 31%. Dalej odpowiednio się Nokia z wynikiem 9% i urządzenia mobilne LG 6%

Smaato’s Global Trends in Mobile Programmatic – 1H 2015

Wydawcy I deweloperzy aplikacji,

którzy przewidzieli w swoich aplikacjach

i na portalach miejsce

dla formatów rich mediowych

odnotowują zyski o 83% większe.