Wartość reklamy graficznej wzrosła w 2014 roku,
w porównaniu z rokiem poprzednim, odnotowując 5,7% wzrostu.
Udziały podstawowych formatów w torcie reklamowym online
Źródło: Raport IAB AdEx 2104
Dynamika formatów rok do roku w roku 2014
Źródło: Raport IAB/PwC AdEx 2014 FY
Display marketing
w dalszym ciągu jest najlepszym sposobem na stosunkowo precyzyjne dotarcie do grupy celowej, oferuje bowiem wiele możliwości targetowania i różne rodzaje modelu emisji reklam.
Na potrzeby działań reklamowych w Internecie reklama display przybiera różne formy.
Reklamy tekstowe
to popularne, wyświetlane w wynikach wyszukiwania „linki sponsorowane”
Reklamy graficzne
bazują na statycznych lub animowanych kreacjach, zachęcają internautów do działania atrakcyjną formą graficzną
Reklamy wideo
bazujące na ruchomym obrazie reklamy zamknięte w formie plików wideo, należą do najpopularniejszych form promocji w Internecie
Reklamy multimedialne
reklamy animowane, często interaktywne, w formacie Flash oraz te, które łączą treść z elementami animowanymi