Spośród dostępnych kanałów marketingu internetowego Mobile odnotowuje rokrocznie największe wzrosty. W samym 2014 osiągnął 122% w stosunku do roku poprzedniego.
Największe wzrosty w roku 2014
Źródło: Raport IAB AdEx 2104
Pod względem penetracji Internetu mobilnego, Polska zajmuje 19 miejsce w Europie
Źródło (wearesocial.sg)
Stale odnotowywany jest wzrost liczby urządzeń mobilnych.
Według badania na koniec 2013 roku penetracja tych urządzeń wśród internautów wyniosła 57 proc.
Udział urządzeń mobilnych w całkowitej liczbie odsłon generowanych na stronach internetowych w Polsce.
Odsetek świadomych i nieświadomych użytkowników smartfonów.
Ekrany smartfonów są coraz większe.
Źródło: Smaato’s Global Trends in Mobile Programmatic – 1H 2015
Dynamicznemu rozwojowi reklamy mobilnej sprzyja tendencja użytkowników sięgających po urządzenia o coraz lepszych parametrach.
Coraz większe wyświetlacze oraz rosnące możliwości sprzętowe urządzeń mobilnych stwarzają okazję do kreowania bogatszych w treść komunikatów. W ciągu pięciu lat średnia długość przekątnej ekranu smartfona wydłużyła się o 64%.
Na świecie przewagę liczebną mają użytkownicy urządzeń firmy Samsung z systemem Android. W połowie 2015 roku użytkownicy marki Samsung stanowili 32% ogółu. 20% rynku zajmowali posiadacze urządzeń Apple.
Największe wydatki na reklamę mobilną skupiają się jednak wokół posiadaczy urządzeń z systemem iOS 33% zaraz obok plasuje się Samsung z wynikiem 31%. Dalej odpowiednio się Nokia z wynikiem 9% i urządzenia mobilne LG 6%
Smaato’s Global Trends in Mobile Programmatic – 1H 2015
Wydawcy I deweloperzy aplikacji,
którzy przewidzieli w swoich aplikacjach
i na portalach miejsce
dla formatów rich mediowych
odnotowują zyski o 83% większe.