Marketerzy zgadzają się w kwestii roli, jaką media społecznościowe odgrywają w kampaniach marketingowych.
Obecnie w Stanach Zjednoczonych na działania w social mediach przeznacza się już średnio 11% całości budżetów cyfrowych.
Według szacunków Media Post w Stanach Zjednoczonych wydatki na Facebook w 2015 roku osiągną aż 9,7 miliarda dolarów.
75%
konsumentów twierdzi, że korzysta z social mediów
w procesie podejmowania decyzji zakupowych
internautów dzieli się treściami ze swoimi znajomymi,
rodziną,współpracownikami przynajmniej raz w tygodniu (źródło: Ber Art).
45%
28%
osób w wieku 18-34 lat twierdzi, że prawdopodobne jest dokonanie
przez nich zakupu pod wpływem wpisu swojego znajomego w
mediach społecznościowych. 33% osób w tej grupie twierdzi, że nie jest to
w najmniejszym stopniu prawdopodobne.(źródło: Heidi Cohen).
Facebook w Polsce
Na polskim Facebooku najliczniejszą grupę stanowią kobiety.
W pierwszym kwartale 2015 roku było ich 6,8 mln. Wiekowo najwięcej użytkowników mieści się w przedziale pomiędzy 25. a 34 rokiem życia. To najaktywniejsi userzy, jest ich aż 1,9 mln. Z punktu widzenia reklamodawców są to ludzie potencjalnie czynni zawodowo – zarabiający i wydających własne pieniądze. Facebookowicze w wieku 55+ to nadal mniejszość, jednak w ciągu roku ich grono powiększyło się o 1/3. źródło (Catvertiser).
Komunikacja z klientami
w zakresie produktów i usług, to ważny aspekt każdego biznesu.
Reklama w internetowa pozwala na tak wiele różnorodnych rozwiązań, że czasami trudno wybrać spośród nich te odpowiednie. Facebook jest największą siecią społecznościową z ogromnymi możliwościami w zakresie komunikacji marketingowej. Dlatego nie dziwi fakt, że wielu marketerów rozważa inwestowanie w ten kanał.
86%
marketerów twierdzi, że obecność mediów społecznościowych
jest ważne dla ich firmy (źródło: Ber Art)
Zalety komunikacji na portalu Facebook.
Szeroka publiczność
Dla biznesu najważniejsze jest dotarcie do jak największej liczby odbiorców. Facebook jest najpopularniejszą siecią społecznościową z ponad miliardem użytkowników zaangażowanych w komunikację każdego dnia. Daje to dobre perspektywy na zdobycie potencjalnych klientów
Niskie koszty minimalne
Facebook pozwala na prowadzenie kampanii nawt z bardzo niskim budżetem dziennym, który oscyluje na wysokości 1$. Nawet tak mała inwestycja przekłada się na zadowalające rezultaty
Elastyczność
System reklamy na facebooku pozwala na dogodne twrzenie i emitowanie kreacji reklamowych zawierających tekst oraz zdjęcia.
Opcje targetowania
Dotarcie do klientów ułatwiają rozbudowane opcje targetowania. Możesz wybrać lokację, wiek, płeć hobby, zainteresowania, stan cywilny i wiele innych, które będą znaczące z punktu widzenia Twojego biznesu.
Lojalność konsumentów
Zaletą Facebooka jest to że pozwala on budować relacje z fanami prowadzić interakcje z nimi budując w ten sposób ich lojalność w stosunku do Twojej marki.
Łatwość użycia
Nie musisz być specjalistą w dziedzinie reklamy, aby osiągać korzyści z komunikacji reklamowej na Facebooku.
Innowacje
Zespół Facebooka nieustannie opracowuje nowe rozwiązania, które usprawniają i ułatwiają korzystanie z funkcji portalu.